Pulang Dari Desa Raya 2013

/
0 Comments


Tiket bas 10.15am tapi bas bertolak pukul 11.00am sebab tunggu nak bagi penuh semua tempat duduk. Asalnya beli tiket bas Pacific tapi dapat bas tambahan, TMJ. Perjalanan kali ni kira-kira 9 jam dari Sg Petani ke Puduraya, KL. Kira-kira 50 minit bas berhenti di R&R Bkt Gantang. Asalnya nak berhenti 15 minit ja tapi ada sorang sister ni ngn adk dia lambat teramat. Semua penumpang dengan pemandu terpaksa menunggu dua orang tu. Aku siap boleh pi toilet yg kena queue panjang, solat dan beli air lagi dalam tempoh 15 minit tu. Disebabkan jalanraya sesak, aku dengar lagu kalau tak terlelap. Sakit badan tu memang la kalau naik bas lama-lama. Kali kedua bas berhenti di R&R Rawang nk maghrib dah. Bas ni berhenti depan bangunan Tabung Haji sebab bas tambahan tak boleh masuk Puduraya. Mencari-cari juga jalan nak pi Plaza Rakyat sebab pertama kali turun depan Tabung Haji. Jumpa juga Plaza Rakyat tapi orang tak ramai macam selalu. Mula-mula ingat nak makan di Subway tapi ingat baik balik rumah dulu sebab aku sorang yang balik awal daripada ahli keluarga yang lain, takda siapa boleh jemput aku nanti. Naik LRT sampai ke Stesen Cempaka sebab kat situ ada teksi. Biasanya berhenti kat Stesen Pandan Indah sebab kakak boleh datang jemput kat situ. Mula-mula aku cakap kat pemandu teksi nak pi Jalan Kuari lepas tu baru bagitau nak pi Glenview Villa sebab aku pun tak sure Jalan Kuari tu sampai mana. Alhamdulillah selamat sampai rumah pukul 9.00pm dengan perut yang kelaparan. 


You may also like

No comments:

About